Kvalitetspolicy
|
|
Vi arbetar med kvalitetssäkring för att säkerställa att våra gäster får säker mat.
Hygientänkande ska vara en naturlig del i arbetet och all personal får kontinuerlig utbildning i livsmedelshygien.
Vi arbetar med egenkontrollprogram som är baserade på HACCP(hazard analycis critical control point)
vilken innebär att vi har kontroll på alla steg i livsmedlens kedja från beställning till servering.
Alla steg i hanteringen kontrolleras och dokumenteras, bl.a vid varumottagning, tillagning och servering.
Vi har fastställda rutiner för rengöring av våra lokaler och vår utrustning och framtagna riktlinjer för hur vi förebygger hälsofaror.
Det finns 4 olika grupper av hälsofaror:
Fysiska(främmande föremål såsom glas, metall)
Kemiska(hälsofarliga kemikalier kan tillföras maten vid felaktig användning)
Mikrobiologiska(mikroorganismer som orsakar matförgiftning eller livsmedelsburna infektioner)
Allergena(nötter, fisk od.)
Våra produkter skall vara av sådan kvalitet att de väl överensstämmer med kundens förväntningar, behov och krav.
Produktsäkerheten skall prioriteras i hela varuflödet enligt aktuella kund- och lagkrav,
Hekajo AB ansvarar för att våra gäster tryggt kan äta och njuta av våra maträtter
Kvaliteten på våra maträtter skall vara sådan att kunderna gör kontinuerliga återbesök - den bästa mätaren på prisvärd kvalitet.
Maträtterna skall levereras i rätt tid och på ett rätt sätt med en kundanpassad service.
Vi skall aktivt arbeta tillsammans med våra kunder för att säkerställa kvalitetsnivåer.
Varje anställd skall sträva efter att ständigt förbättra sin servicenivå. Detta sker genom samverkan inom/mellan processerna
Med fungerande grundläggande hygienrutiner kan dessa hälsofaror i mat undvikas. |
|
|